mc

27. 2. 2022

Válka na Východě, agrese Rudé armády a Alois Irlmaier

Vážení čtenáři našeho blogu, 

naše redakce zásadně odmítá post - bolševickou agresi neobráceného Ruska proti Ukrajině
a agresi Rudé armády
. Z pohledu principů spravedlivé války, které vždy naše Svatá katolická Církev učila, byl porušen hlavní princip a to spravedlivý důvod pro vedení takové války ze strany Ruska. Rusko vede nespravedlivou válku
a proto také její vojáci jsou vinni z této agrese. 

Každá "dezerce" z Rudé armády by měla být proto chápána jako morálně ospravedlnitelný krok, ke kterému by se vojáci Rudé armády měli odhodlat, pokud by si uvědomili, že tato válka je nespravedlivá per se. Ona však je objektivně nespravedlivá, jak si ukážeme níže. 

S tím souvisí i reakce liberálního a neomarxistického Západu, který se ukazuje jako naprosto neschopným zareagovat na situaci, která vznikla invazí na Ukrajině. Odsuzujeme proto Západ za netečnost a neschopnost jít na pomoc napadenému státnímu útvaru a národu. 

Nauka o spravedlivé válce (Ius ad bellum) dle sv. Tomáše Akvinského

Sv. Tomáš se tématem spravedlivé války zabývá v rámci nauky o ctnostech, resp. ctnosti lásky, s příznačným názvem, „zda je válka vždy hříchem“ (Summa Theologica II­‑II q. 40, art. 1. 7).

 Z tohoto pojednání vyplývá oprávněný závěr, že sv. Tomáš spatřuje v „ použití násilí významné mravní zlo“Válka je obecně proviněním proti přikázání lásky k Bohu a k bližnímu. Spravedlivá válka má proto zcela výlučný charakter a musí být slučitelná s přikázáním lásky k Bohu a k bližnímu. V takovém případě je vedena jako ultima ratio (nejkrajnější způsob) v úsilí o dosažení spravedlnosti. Jinak řečeno, sv. Tomáš je ve shodě s naukou Církve přesvědčen, že mohou nastat situace, za kterých se vládce musí rozhodnout pro válku.

  • Zaprvé, rozkaz k vedení války může dát jen zplnomocněná autorita (stát nebo jiná kompetentní moc) na obranu společného dobra.
V tomto smyslu není státní útvar, který se rozkládá na území Ruska, zplnomocněnou autoritou, neboť tento státní útvar je nelegitimní od roku 1917, kdy byl svržen carský režim. Takže všechny akty tohoto státu a její domnělé autority jsou nelegitimní. 
  • Zadruhé, pro válku musí existovat spravedlivý důvod (obrana, vymáhání práva).
Rusko nemá žádný spravedlivý důvod napadnout jiné státy, byť jsou třeba nelegitimní, ale jsou samostatnými celky. Spravedlivý důvod musí být předně dosažen dohodami a diplomacií, nikoliv primárně válkou. 
  • Zatřetí musí ti, kdo válku vedou, mít správný úmysl (prospěch dobra, odvrácení zla). Mimoto válka může být mravně dovolená i tehdy, jestliže slouží k dosažení lepšího míru, který obnoví řád porušený těžkým bezprávím nebo těžkému bezpráví zabrání.
Rusko ani jeho nelegitimní režim neprokázal spravedlivý úmysl pro vedení války, to jest prospěch dobra, a odvrácení zla. 

  • K nauce sv. Tomáše byl v pozdní scholastice připojen ještě jeden princip a to princip proporcionality - naděje na úspěch války.
Na druhou stranu NATO je oprávněno použít síly na obranu napadeného státu, pokud ovšem nehrozí v rámci nauky o proporcionalitě k tomu, že válečný konflikt se stane ještě horším a zavleče svět do války. To znamená, zda existuje naděje na úspěch války tak, aby nedošlo k ještě většímu krveprolití a narušení spravedlnosti. 

V současné chvíli někteří vzpomněli na zasuté proroctví bavorského vizionáře a mariánského ctitele Aloise Irlmaiera.


Proroctví bavorského vizionáře Aloise Irlmaiera. Kdo byl tento muž? 

Alois Irlmaier se narodil v roce 1894 v bavorském městě Freilassing. Živil se jako hledač vodních pramenů a studnař. Měl však další dar – viděl do budoucnosti. Tuto schopnost využil především za druhé světové války, kdy své sousedy varoval před britskými nálety a pomáhal jim najít bezpečný úkryt. Dopředu věděl, jak útok bude probíhat a jaké domy budou zničeny. Když mu příbuzní vojáků ukázali jejich fotky, dokázal říct, v jakém stavu se dotyčný nachází. Zda je v pořádku, zraněný nebo po smrti. Říkal, že své vize vidí před sebou jako film. Později pomáhal při vyšetřování trestných činů a s hledáním pohřešovaných osob. Za své schopnosti se dokonce dostal i před soud. Šokoval však tím, že dokonale uhádl šaty, jež si soudcova manželka vzala ráno na sebe. Byl tak zproštěn obvinění. Irlmaier zemřel v červenci roku 1959 se slovy: „Rád odcházím, protože nemusím zažít to, co vidím." Tento muž měl vize, které hovořily o 3. světové válce. Hovořil o tom, že bude zabito mnoho kněží, papež uprchne a v exilu pak korunuje katolického monarchu, zřejmě ve Francii, dále psal o tom, že Praha a Budapešť budou zničeny, Rusové se zastaví až v Porýní a použijí chemické zbraně (nějaký toxický žlutý prach). Zaútočí prý nečekaně přes noc. Má být teplá zima. Do La Manche prý Sověti hodí bombu, voda zaplaví jižní Anglii a Nizozemí. Válka má trvat jen 4 asi měsíce, ke konci nastanou 3 dny temnoty, zahyne však hodně lidí. Také sdělil, že až bude jeho mladým současníkům 80-90 let (hovoříme o době 50. let 20. století), vypukne 3. světová válka. Je tato doba tady?

Ať už Rusko napadne NATO a Evropu, nebo ne, jisté je jedno, že Alois Irlmaier svými vizemi nebezpečně nastínil to, co se stane, ať už to bude v této současné době, nebo daleké budoucnosti.

Na závěr chceme vyjádřit podporu ukrajinským občanům, kteří čelí této šílené agresi, která je porušením veškerých morálních principů, které se vztahují k vedení spravedlivé války (Ius bellum).

Panno Maria Počajevská, oroduj za svůj ukrajinský lid.