mc

4. 10. 2020

Další nouzový stav bez zdůvodnění - Ein weiterer Ausnahmezustand ohne Begründung


Jak tzv. koronavirová pandemie (dále jen "corona") pokračuje, bedlivý čtenář a pozorovatel při pročítání mediálních zpráv, prohlášení "Vlády" a politiků začíná zjišťovat neblahou věc: vše, celý nouzový stav je postaven na nepředstavitelné svévoli, kterou má v ruce x členů krizového štábu, kteří si v médiích vzájemně protiřečí, nespolupracují spolu, veřejnosti zjevně sdělují totální nesmysly, kterými se budeme dále zabývat.



1) Diskriminační posuzování otevřených a zavřených obchodů
a útok na náboženství.

Jak je možné, že může být otevřeno velké Tesco s potravinami, či hobby obchody, kde proudí desítky a stovky nakupujících, kde je puštěna klimatizace, kde se může jakýkoliv vir šířit absolutně nekoordinovaně a na druhé straně tady máme zavřené kostely
a znemožněné bohoslužby s chabým zdůvodněním, že se na nich shromažďuje mnoho věřících, a tudíž má corona úrodnou půdu. Je třeba se domnívat, že je to útok na náboženství jako takové.
A tzv. pokoncilní biskupové - ti jenom mlčí k zavírání kostelů a omezování bohoslužeb. Jak jinak po II. vatikánském koncilu, že? Zbabělost je jejich ctnost!


2) Nesmyslné zveličování nákazy corony, otázka promoření a zneužití corony ze strany politiků

Corona není hrozbou. Je to jenom jedno z mnoha onemocnění, které cirkuluje na planetě, a jeho účinky se zveličují pro politické cíle a likvidaci ekonomiky. Nikde už není vysvětleno, jak dochází světová média a zpovykaní statistici k nesmyslným až lživým závěrům, že každý mrtvý, který v statistikách zemřel na coronu, je opravdu obětí corony. Nemají ani jeden jediný důkaz, že ten či onen zemřel přímo na koronu. Naopak se ukazuje, že mnoho lidí zemřelo na jiná daleko závažnější onemocnění - rakovina, diabetes, kardiovaskulární choroby, mrtvice, etc. otázka proměřování se přece neustále řeší každý rok, když do naší země dorazí jakákoliv jiná virová epidemie/pandemie. je to naprosto přirozený prostředek, jak získat imunitu.

3) Snahou světových elit je zlikvidovat malé
a střední podniky

Už dnes není pochyb o tom, že cílem je likvidace malých a středních podniků, ale nikoliv díky coroně, ale díky záměrně vytvářené hysterii a strachu, která vede stát, aby záměrně vyhlášením nouzového stavu zlikvidoval naší ekonomiku s falešným zdůvodněním, že chrání zdraví a bezpečnost občanů. Cílem je ponechat velké koncerny. Podobný model hospodářství nalézáme v nacistickém Německu, či v komunistickém Československu po roce 1948, které navíc zlikvidovalo soukromé podnikání. Viz např. v Německu koncerny jako Reichswerke Hermann Göring, IG Farben, Vereinigte Stahlwerke AG apod.

4) Další snaha světových elit je znásilnit občany států - otroctví lidí jako cíl

Odkazujeme se na skvělý článek https://ceskoaktualne.cz/2020/03/zpravy-k-zamysleni/david-icke-koronavirus-je-monstrozni-podvod-elit/, kde se vyjadřuje David Icke, který se dlouhodobě věnuje problematice světových elit a jejich touhy zneužít síly i moci. Občané nejenom naší země, ale i všech ostatních zemí dali dárek vládnoucím falešným elitám, kdy se nechali uvrhnout do omezení svých občanských práv bez jakéhokoliv zdůvodnění pro zavedení takových opatření. Teď už neomarxisté vědí, že stačí pustit přes média hysterii a demagogii, aby byli všichni povolní jako beránci.


5) Nouzový stav je horší než heydrichiáda a komunistická totalita - Chytrá karanténa - pilíř budoucího totalitarismu

Proč se máme bát, že současný stav bude stejný jako za stanného práva heydrichiády či za dob bolševické normalizace? Byl vyhlášen nouzový stav, který nejenom z monarchistického pohledu vyhlásila nelegitimní autorita, ale bylo i dle liberálního zákonodárství porušeno vyhlášení nouzového stavu ze strany legitimních orgánů a to bez jakéhokoliv zdůvodnění. Proto tento stav je nejenom nelegitimní, ale není ani ospravedlnění hodný. Chytrá karanténa je jenom dalším z nástrojů elektronické sanitární totality, která má lidi v rámci "zajištění jejich bezpečnosti" naverbovat pod křídla Velkého Bratra. Šmírování lidí právě začíná a bohužel občané jako ovce skáčou těmto totalitaristním projektům na lep, aniž by vůbec věděli, jak to všechno funguje a jaký bude osud jejich dat. O čem se gestapákům
a estébákům jenom snilo (o totální kontrole obyvatelstva), tady je předkládáno jako největší štěstí
a ochrana.


6) MPSV a jeho neschopnost se postarat o staré lidi, domovy sociální péče, domovy pro seniory.

Roušky, respirátory, ochranné pomůcky, to vše chybělo. A v mnohých případech se vůbec nic nedělá.
Nechají staré lidi doslova pomřít. Odkazujeme se na pořad Václava Moravce z neděle 5. dubna 2020, kde si senátorka KDU-ČSL stěžuje na nedostatek ochranných pomůcek a "socanská" ministryně MPSV to neguje a cítí se dotčena, jako kdyby opravdu hnula prstem pro seniory.



7) Nemožnost kritizovat vládní kroky aneb drž hubu a krok.

A běda tomu, pokud někdo jenom cekne.


9) Kvalita ochranných pomůcek z Číny je špatná a pochybné certifikáty firmy Respilon

Tady je možné si přečíst, jak ti tzv. "hasiči koronaviru" vlastně obchodují. Objednávají nekvalitní zboží, které neochrání ani vašeho psa u boudy, pokud bychom připustili, že corona je opravdu nebezpečná. Ministr Vojtěch chválí kvalitu roušek a respirátorů dovezených z Číny, ale ty samé produkty dovezené do naší země, vrací, nebo stahují z první linie Nizozemsko, Španělsko, Turecko. Utratili jsme za ně 12 miliard korun.

10) Vznik páteřní sítě strategických podniků důležitých pro ekonomiku, které budou finančně podpořeny.

Odkazujeme na pořad Otázky Václava Moravce z 12. 4., a na to, jak ministr Havlíček zdůvodňuje vytvoření tzv. strategické páteřní sítě důležitých firem, které jsou důležité pro běh ekonomiky. Mezi nimi je i naprosto nepodstatná firma milionáře, přítele premiéra, firma Smartwings.

11) "Vláda" není nikým kontrolovaná a vede nás do záhuby a ekonomického kolapsu.

Vláda nás vede do ekonomického kolapsu. Slibované peníze na podporu malých a středních podniků, OSVČ by nikdy nebyly vynakládány, kdyby se ekonomika nezastavila díky opatřením, které nebyly nutné a byly naprosto chaotické.



Koronavirus - Trest za idolatrii papeže? Koronavirus - die Strafe für das Götzentum des Papstes?


Bůh se nenechá vysmívat. Písmo Svaté nás jasně učí o Božích přikázáních a jedno z největších je úcta a klanění vůči jedinému Bohu. Bůh trestá svůj nevěrný lid svými tresty.


Modloslužba (též idolatrie z řeckého ειδωλατρεια - "služba obrazům"; podle některých názorů je slovo odvozeno z hebrejštiny) je projevování náboženské úcty modlám, fyzickým předmětům, např. sochám, obrazům, symbolům. Definice pojmu a způsob jeho užívání vychází z judaismu, v němž je praktikování modloslužby zakázáno jedním z přikázání Desatera. ... Podle katechismu katolické církve je idolatrií takové jednání, při němž "člověk uctívá tvora (předmět) místo Boha a klaní se mu; spočívá ve zbožšťování toho, co Bůh není". Je zásadně odmítána s odvoláním na první přikázání víry v jediného Boha, které vyžaduje od člověka, aby nevěřil jiným bohům kromě Boha a neuctíval je. Modloslužba se chápe jako "perverze vrozeného náboženského cítění člověka".) převzato z Wikipedie (https://cs.wikipedia.org/wiki/Modloslužba)

Jaký trest dává Bůh za modloslužbu? Smrt. (Lev. 20)

Čeho se Svatý Otec dopustil?

Vatikán (kath.net) Dne 4. října 2019, na svátek sv. Františka z Assisi, se ve vatikánských zahradách konala za přítomnosti papeže Františka a jiných vysokých církevních hodnostářů ceremonie, která měla jednoznačně náboženský charakter, jak vyplývá z oznámení Vatikánského tiskového střediska ze dne 4. října 2019: "Během modlitebního obřadu se na zakončení iniciativy ,Čas stvořeníʼ, kterou nedávno podpořil papež František, uskutečnilo zasazení stromu z Assisi jako symbolu integrální ekologie za účelem zasvěcení synody o Amazonii svatému Františkovi při příležitosti 40. výročí papežského vyhlášení Františka z Assisi za patrona ekologie. Na konci slavnosti recitoval papež František modlitbu Otčenáš. Ceremoniálu se zúčastnili zástupci amazonských domorodců, františkáni a různí představitelé Církve."
Více o uctívání Pachamamy:

Kdo je Pachamama?


Bylo porušeno 1. Boží přikázání z Desatera od dnešních nejvyšších vůdců Katolické církve. Jako 
u Izraele, když se Šalamoun pod vlivem své hříšné přirozenosti ve stáří začal klanět i modlám. Ostatní vůdcové se k němu aktivně či mlčky připojili. Následovalo vojenské dobytí Izraele i Jeruzaléma. A tak i dnes můžeme chápat epidemiologickou totalitu jako trest za modloslužbu papeže, chcete-li papežů, kteří od II. Vatikánského koncilu se klaní falešným náboženstvím, bůžkům všeho druhu (Assisi, Amazonská synoda apod.)



Totéž platí i o vystavení sochy Molocha na přání papeže v Koloseu v Římě, kde umírali stovky křesťanů za víru. Přímo u vchodu byla postavena gigantická socha pohanského kanaánského božstva známého jako „Moloch“. Ve starověku, ti, kteří sloužili Molochovi, mu obětovali své děti, které byly doslova zaživa opalovány. A nyní je masivní socha tohoto pohanského modla vrcholem nové „archeologické výstavy“ ve světově proslulém Římském Koloseu. Ano, přesně to samé Koloseum, kde bylo umučeno nespočetné množství křesťanů pro svou víru, je nyní domovem pro jednoho z nejneobyčejnějších pohanských božstev, jaké kdy svět viděl.
Neexistuje způsob, jak by se taková věc mohla stát bez přímého svolení nejvyšší úrovně Vatikánu. Římské Koloseum je ve vlastnictví Vatikánu, konkrétně diecéze v Římě, také nazývané Svatá stolice. Pokud tam chce někdo něco udělat, musí získat povolení od úřadu římské diecéze. Tato výstava s názvem „Cathargo: nesmrtelný mýtus“, by se tam nemohla konat, pokud by nebyla udělena povolení na vysoké úrovni.“  To není jen náhodné starobylé božstvo. V Leviticus 18:21 jsou Izraelci výslovně varováni před obětováním svých dětí tomuto monstróznímu modlu…

A nenecháš žádné ze svého semene projít ohněm v Molocha, ani nebudeš profilovat jméno Boha svého: Já jsem Hospodin.



3. 10. 2020

K připomenutí si Mnichovské dohody a vzniku tzv. Československé republiky - Zum Gedenken an das Münchner Abkommen und die Geburt der Tschechoslowakei

V tomto měsíci si připomínáme smutné výročí vzniku tzv. Československé republiky 28. 10. 1918 a výročí Mnichovské dohody. Toto datum je koncem čtyřistaletého panování katolické habsburské monarchie podminované v 19. století liberálním a nacionalistickým štvaním, které nakonec pohřbilo nejprve trůn a v polovině 20. století i oltář. Vznik tzv. Československé republiky je spojen s tak falešnými ideologickými principy, že je třeba, abychom je českému čtenáři krátce představili. Za války modifikoval T. G. Masaryk koncepci politického realismu, dosud směřujícího k demokratizaci politického systému Rakouska - Uherska a postavil se do čela boje za samostatný československý národní stát jako součást "obrozené" Evropy, uspořádané podle "moderní zásady národnostní." Toto východisko a vlastní omyl "tatíčka" Masaryka způsobil kolaps národnostní politiky v nově vzniklém ČSR. Myšlenkovou shodu našel u amerického prezidenta Wilsona, který se snažil nově reorganizovat střední Evropu. Masarykův zahraniční odboj (Maffie) měl samozřejmě obavy z nějaké formy řešení situace v rámci Rakouska, proto 18. října adresuje jménem prozatimní československé vlády deklaraci americkému prezidentu Wilsonovi, která prohlašuje federalizaci za nedostatečnou a žádá samostatný stát Čechů a Slováků založený na republikánské formě se zaručenými demokratickými právy. Wilson s takto nastíněnou koncepcí Československa souhlasil. Masaryk, E. Beneš a Mr. R. Štefánik argumentovali zásadou "sebeurčení národů". V prohlášení nezávislosti československého národa, z 18. 10. 1918, se píše: "Demokracie porazila theokratickou autokracii. Militarismus je zničen - demokracie je vítězná, na základě demokracie lidstvo bude reorganizováno. Mocnosti temnoty posloužily vítězství světla - vytoužený věk lidstva vzchází. Věříme v demokracii, věříme ve svobodu." To bylo programové prohlášení hlasatelů iluminátního věku první nové totality v dějinách našich národů. To byl jasný anti - Syllabus papežů 19. a počátku 20. století, kteří varovali před liberální demokracií a anarchistickým pojetím lidské svobody, který ničí veškerý společenský řád a sesazuje Boha s trůnu, včetně zednářských idejí rovnosti, svobody a bratrství.

Od té doby se v dějepise objevuje myšlenka toho, jak český národ trpěl pod rakouským jhem a podobně zkreslený obraz skutečnosti. Pokud někdo z české a slovenské strany hovořil o sebeurčení národů, tak potom bylo jasné, že i další menšiny, skoro stejně tak veliké jako česká a slovenská, mají právo na sebeurčení národů. Můžeme však konstatovat, že situace rozchodu Němců a Čechů začala radikálněji vystupovat ve chvíli rozpadu společného tmelu, kterým byla habsburská monarchie, v německém prostředí také někdy nazývaná Donau Monarchie - Podunajská monarchie. S tímto tvrzením lze do určité míry souhlasit, neboť Němci, Maďaři, Češi (a další národy) žili pod vládou jednoho císaře v jednom státě. Rozpadem Rakouska - Uherska a jeho porážkou v I. světové válce začala nová, ne zrovna štastnější etapa dějin nového dvoustátí Československa. Po rozpadu monarchie se definitivně země koruny české vydaly svou cestou, cestou liberálně demokratického republikánského zřízení, které nemá v našich dějinách obdoby a je jistým způsobem anomálií.
Kvalita národa se ukáže právě na vztahu k jiným historickým menšinovým národům. Tento vztah je buď negativní, nebo pozitivní. A právě tolik glorifikovaná "První republika", o které slyšíme skoro v mytologických termínech, byla zemí, která se nedokázala vyrovnat s menšinami, zvláště s německou komunitou a spoludůsledkem byl Mnichov 1938. Podle mého názoru stačilo velmi málo, aby se víc jak třímilionová německá menšina, spolu s maďarskou a polskou, případně s ruthénskou (rusínskou) menšinou zařadila do československé společnosti, podpořila Československou republiku proti klíčícím totalitním systémům nacionálního socialismu a bolševismu a menšiny se tak nestaly pro ČSR čerstvě vykopaným hrobem, chceme-li pátou kolonou. Když právo na sebeurčení národů, tak důsledně.

29. října 1918, druhý den po vzniku Československa, si čeští Němci pospíšili s vyhlášením provincie Sudetenland, Deutschsüdmähren (připojena k Dolnímu Rakousku), Deutschböhmen a později samostatná župa (Gau) na území Šumavy "Böhmerwaldgau připojena k Hornímu Rakousku. Odděleno mělo být 26.000 km2 pohraničního území, které bylo osídleno Němci. Rakouský parlament reagoval velmi rychle, po jejich konstituování (30.října) je schválil a již 22. listopadu přijal zákon, podle něhož měly být do připravované německo-rakouské symbiózy, kromě dvou provincií, zahrnuty jižní Čechy, jižní Morava, Novobystřicko a města Brno (Brünn), Olomouc (Olmütz), Jihlava (Iglau) s okolím a uzavřená německá župa bratislavská (Pressburg). Čtvrtina území s třemi miliony německy mluvících obyvatel se hodlala odtrhnout od zemí koruny české. To, že tuto akci ukončilo čs. vojsko a to mnohdy krvavým způsobem natrvalo poznamenalo československo-německé vztahy do té míry, že na konci První republiky stojí Mnichov jako pokračující snaha sudetských Němců o autonomii. Pro toto období byla rozhodující Saint-germainská smlouva s Rakouskem uzavřená 10. září 1919, která uznává hranice tzv. koruny české. Smlouva mimochodem hovoří ve své čtvrté části ustanovení o ochraně menšin. 14. listopadu 1918 byl zvolen prezidentem Tomáš G. Masaryk. Vládu vedl K. Kramář. Při bližším pozorování se ukazuje, že počátky československého státu byly provázeny velkými problémy a domnívám se, že neřešení, resp. podcenění, národnostní otázky přispělo k pohřbení neuchopitelné ideje čechoslovakismu i Československa jako takového a jeho okleštění po mnichovské dohodě. Kdo chce svobodu a je slabší, tak ji ztratí, protože se vždycky objeví silnější, který ji chce také. To je výsledek liberálního pojetí světa, které nemá oporu v katolickém pohledu na teorii o sebeurčení národů.


Idea čechoslovakismu bez menšin - Destabilizace nového státu

Dosažení národní samostatnosti Čechů a Slováků bylo dějinným mezníkem. Od roku 1918 se spisovná slovenština začala používat ve všech sférách veřejného života. Současně ale vládnoucí složky ČSR proklamovaly myšlenku čechoslovakismu, podle níž Češi a Slováci byli považováni za jeden národ. Idea čechoslovakismu se promítla i do jazykových poměrů. Hledal se kompromis mezi politickým, právně formulovaným vymezením pojmu "československý jazyk" a jeho jazykovědným pojetím. Rokování vyústila do tří názorových proudů (každý z nich měl své zastánce): 1) československý státní jazyk se realizuje ve dvou rovnoprávných spisovných jazycích " českém a slovenském; 2) jazyk československý je jeden a týž; 3) Slováci by se měli vrátit k češtině jako spisovnému jazyku. Kromě toho byla vedena diskuse o názvu společného státu a o jeho psané podobě. Čechoslovakismus tedy znamená politickou či kulturněpolitickou koncepci, která vychází z představy o existenci československého národa, který je složen z Čechů hovořících českým jazykem a Slováků, hovořících slovenským jazykem. Čechoslovakismus se objevil již v 19. století a za první světové války byl základem národního osvobození Čechů a Slováků a základem pro vytvoření společného československého státu. Bez koncepce čechoslovakismu by nebylo možné požadovat vytvoření samostatného státu. Za hlavní představitele jsou považováni tehdejší prezident T. G. Masaryk, Eduard Beneš a Vavro Šrobár. Po vzniku ČSR se stal čechoslovakismus státní doktrínou, která byla zakotvena v ústavě z roku 1920. Z politického a národnostního hlediska bylo uzákonění jednoho (československého) národa nutností, neboť na území Československa byly jiné početné národností menšiny, a to dokonce silnější než menšina slovenská, pro kterou spojení do značné míry vytvářelo prostor pro emancipaci slovenského národa. Postupně se však stal překážkou pro dovršení slovenské národní seberealizace. Bez čechoslovakismu by tak neexistoval výrazný většinový národ. Jak se však později ukázalo, Slováci v mnoha ohledech preferovali svoji vlastní nezávislost, což destabilizovalo vnitřní situaci a vyvrcholilo odtržením Slovenska v roce 1939. Masarykovská koncepce státu a idea uměle vytvořeného čechoslovakismu se záhy přežila a ukázala, že ideologické spojení dvou sobě si blízkých národů nemůže do budoucna zaručit stabilitu. Idea čechoslovakismu totiž zcela pominula národnostní menšiny a jejím hlavním důsledkem byla destabilizace státu jako takového.


Stát Husův, nikoliv sv. Václava aneb český Kulturkampf.

V posledních desetiletích před světovou válkou valná část národa inklinovala k liberálním idejím. Ještě za války bylo rozhodnuto, že se v československém státě zavede husitství. (A. Neumann, Pařížský odboj a katolictví, str. 23; T.G. Masaryk, Světová revoluce, str. 74.) Proto byla mezi legionáři tak okatě zdůrazňována husitská tradice. Když byl "tatíček" Masaryk v Rusku (po pádu carského trůnu), navštívil poblíž Žitomiru oddíl Čechů, kteří bojovali u Zborova. Bylo jim "promluveno do duše", a poté přeměnili jméno svého pluku ze sv. Václava na pluk Husův. (Ráček Blažej, Českoslovensé dějiny, str. 430) To byl symbol toho, na čem bude postavena První republika i komunistická ČSSR. Na odkazu pyšného rebela Husa. Odpadlý a zatvrzelý katolický kněz se stal vzorem. Též pluk sv. Cyrila a Metoděje byl přezván na pluk Jiřího z Poděbrad, k nim byl připojen pluk Žižkův a pluk Prokopa Holého. Dvě třetiny zajatců se do tohoto Masarykova podniku nepřihlásili a Masaryk byl z toho roztrpčen. Mezi zajatci bylo zřejmé, že tento čechoslovakistický podnik je jenom zchátralou chatrčí, do které se kopne a hned se rozpadne. Stačilo dvacet let. Kulturní sekularizovaný boj byl zahájen stržením mariánského sloupu 3. 11. 1918. Tato neslýchaná potupa Matky Boží naplnila tehdy zbožné katolíky a vůbec všechny lidi dobré vůle hlubokým žalem a smutkem na jednáním lůzy. Následujícho roku začali odstraňovat učitelé ze škol kříže. Prahu následoval venkov. Kříže, sochy Nejsvětější Trojice, mariánské pomníky byly strhávány a rozbíjeny. Za pět let bylo zneuctěno a vyloupeno na 500 kostelů a zničeny tisíce Božích muk a křížů.
Český modernismus brzy propukl naplno pádem monarchie. Sv. Pius X. zasadil modernismu rozhodující ránu encyklikou Pascendi, přesto však v lůně Církve přetrvávaly modernistické tendence i mezi příslušníky českého kléru. Dne 8. 1. 1920 odhlasovalo 140 nejnespokojenějších kněží schisma vůči katolické Církvi a vytvořilo československou sektu. Celkem odpadlo skoro 288 kněží. Hlučně byla vykřikována hesla: "Pryč od Říma", "Po Vídni Řím", "Řím musí být českým člověkem souzen a odsouzen." Do roku 1921 vystoupilo z Církve 1.388.000 osob. Na Podkarpatské Rusi bylo díky agitaci bolševické Moskvy a republikánské Prahy ztraceno na 100.000 uniatů řeckokatolické Církve.

Vznik republiky byl utopen v krvi menšin
Před 89 lety padly vystřely, které zanechaly na dlažbě sedmi měst s většinovým německým obyvatelstvem 54 účastníků a 104 těžce zraněných pokojné demonstrace jejich obyvatel k zasedání parlamentu republiky Deutsch - Österreich, za jejíž součást se považovali. V dnech následujících po vyhlášení samostatnosti Československa dochází k proklamaci samostatných německých provincií tvořících součást republiky Deutsch - Österreich: Deutschböhmen (29. X. 1918), Sudetenland (30. X. 1918), okresu Deutschsüdmähren a župy Böhmerwaldgau (tyto se hodlaly připojit k zemím Niederösterreich a Oberösterreich) na základě práva na sebeurčení obsaženého ve Wilsonových 14 bodech. Před československým státem stála otázka: Jsou tyto provincie části této republiky a nového samostatného Československa? Bylo jasné, že o jejich osudu bude rozhodnuto vojenskou silou. V duchu knihy Náš stát a světová revoluce bylo nutno zabránit tomu, aby nový stát byl NEDOCHUDČE. Dne 27. XI. 1918 začala systematická anexe všech těch území, které byly podle Beneše považovány za nezbytné pro budoucí rozsah státu a jeho ekonomickou a vojenskou stabilitu. Dokončením anexe německých provincií v polovině prosince 1918 byly vytvořené nové poměry a bylo doufáno, že se v budoucnu nepodaří již nikomu je změnit. Účastníci pařížské konference byli velmi dobře informováni o skutečných poměrech v Československu a především anglosaští posluchači byli znechuceni jednáním Beneše, který tvrdil, že v hraničních oblastech žije pouze smíšené obyvatelstvo a nikoliv pouze německé. Kromě diplomatických dokumentů německých politických zástupců z českých zemí se dostalo delegacím konference řady projevů vůle tohoto obyvatelstva: např. 105 telegramů německých měst českých zemí americkému prezidentovi žádající právo na sebeurčení a prosící o americkou ochranu německých území ze začátku února 1919. Poradce americké delegace Prof. Dr. A. C. Coolidge hodnotil ve své zprávě z 10. III. 1919 situaci česko - německou takto: "Dnes mezi nimi existuje hluboké nepřátelství a není důvod očekávat, že toto nepřátelství bude v blízké budoucnosti překonáno. Krev, která tekla 4. března, když čeští vojáci v mnoha městech stříleli do německého davu, byla prolita takovým způsobem - ačkoliv ve srovnání s oběťmi, jichž jsme se stali my, je to pouhá kapka -, že jen stěží může být odpuštěno. Jestliže minulý listopad existovala snad v německých kruzích jistá ochota z hospodářských důvodů udržet politickou sounáležitost s Čechy, pak dnes prakticky vymizela..."



Republika si vykopala hrob zvaný Mnichov 1938
Československá republika se stala obětí širokého nacionalistického hnutí a nacionalistických tendencí uvnitř národnostních menšin počátku 20. století, protože sama byla postavena na nacionalistických tendencích Čechů a Slováků a povýšila ideu čechoslovakismu na úroveň Boží. Slovy Romana Jocha, "nacionalismus se stal magickou formulkou, jež si mohla získat loajalitu mas v zápase s loajalitou ke starým feudálním pořádkům. Stal se živelnou vlnou, jež mohla smést vše, co jí stálo v cestě, a vynést k moci ty, kdo na ní pluli".
Němcům v pohraničí bylo právo na sebeurčení upřeno. Nebyla pro ně vytvořena ani malá míra autonomie. To se týká i maďarské a polské menšiny. Němci, Poláci a další byli v Československu v roce 1919 udrženi silou a jejich právo na sebeurčení bylo za cenu lidských obětí českým vojenským zásahem pošlapáno. Němci se stali "národnostní menšinou", ačkoliv měli podíl obyvatelstva, který byl s menšinami v jiných státech nesrovnatelný (33 % v českých zemích). Těžkou ranou německému obyvatelstvu byla posléze hospodářská krize 30. let a pozemková reforma, nejrozsáhlejší v Evropě té doby (nepočítaje SSSR), při které byly všechny větší statky a majetky konfiskovány a rozděleny nemajetným - německá menšina, sama s velikým podílem nemajetných, byla z přídělu vyloučena.
Republika měla v té době třináct a půl milionu obyvatel, Češi však tvořili jen 51 % z nich, Slováci dalších 14 %. Zbytek připadal na menšiny, především Němce, kterých bylo 23 %, což předznamenávalo problémy, se kterými se Československo potýkalo během celé své existence. Vznik nového státu naplnil sice tužby Čechů a Slováků po samostatnosti, ale nikoliv po sociální spravedlnosti. Je dobré si říci, že předmnichovská republika nikdy nezajistila důstojný život pracujících, ani její hospodářské výsledky nebyly během celé její existence zdaleka tak skvostné, jak se dnes uvádí.
Z pohledu sociálního jsou pro toto období důležité zákony z roku 1919 o zabrání půdy, o zrušení šlechtických výsad, o zavedení osmihodinové pracovní doby, o zavedení podpory nezaměstnaným. Bylo zavedeno i civilní manželství. Po první válce však začalo nebývale přibývat nezaměstnaných. Nad přelidněnou Evropou vykrvácenou světovou válkou se začala objevovat sociální otázka.
Masarykovská koncepce státu a idea uměle vytvořeného čechoslovakismu se záhy přežila, zahraniční orientace na Francii jako hlavního spojence odboje z první světové války a neschopnost řešit národnostní problémy byly hlavní aspekty konce První republiky a fiaska československých dějin v Mnichově 1938.
Cesta Slovenska do společeného soužití s Čechy rovněž nebyla bez problémů. Slovenský patriot Andrej Hlinka podporoval autonomii pro Slovensko a v roce 1925 měl za sebou většinu slovenského národa. Adolf Hitler mohl potom nerušeně využít situace nespokojeného německého obyvatelstva a zneužít ho pro své nacionalistické štvaní. Na závěr je třeba podotknout, že totálně selhala československá reprezentace v čele s T. G. Masarykem, která neměla zkušenosti s vedením multinárodnostního státu a nedokázala německou menšinu integrovat a získat ji pro budování jednotného multikulturního národa. Teorie některých sudetoněmeckých politiků o programu vyhladovění německého obyvatelstva v ČSR jsou v této souvislosti zajímavé. V pohraničí byl nejvíce zastoupeným lehký průmysl sklářského a textilního typu. Vysoká závislost tohoto průmyslu na exportu a jeho oslabení v době velké hospodářské krize mělo velký a dlouhodobý sociální dopad. Tohoto dopadu využil A. Hitler a komunisté, kteří oslabovali centrální českou vládu svými výpady.
První republika se tak stává v soudu dějin ukázkou toho, že pokud stát nepečuje o integraci historických menšin do většinové společnosti při zachování jejich kulturních kořenů, nemůže počítat s jejich podporou. Každý stát má povinnost vyvinout velkou péči o národnostní otázku na svém území. Její neřešení může zasáhnout v důsledku i prosté obyvatele většinového národa. Jak bylo řečeno na začátku, kultura a vyspělost národa se ukáže právě na vztahu k národnostním menšinám. První republika tuto možnost promarnila. Pohraničí se stalo synonymem pro ekonomický kolaps, lidské tragédie, nenapravitelné křivdy a oběti, nacionalní šovinismus a netoleranci, lidské a politické selhání kolosálních rozměrů, které v něm přetrvávají i po 50 letech. Proto také nikdo z katolíků nemůže oslavovat vznik tohoto státu, který utopil katolickou Církev, katolickou monarchii, šlechtu a menšiny v duchovním a materiálním vandalství, které je srovnatelné s Velkou francouzskou revolucí 1789.




Doporučená literatura, ze které jsme vycházeli při sepisování tohoto článku:
- Memoire III -Problematika Němců v Čechách- In: Eduard Beneš a střední Evropa, ISE Praha 1994, s.18-25 (Celkem bylo předloženo na mírové konferenci jedenáct memorand, která byla poprvé publikována v roce 1937 ve francouzském znění - "Československý pamětní spis", včetně německého překladu Hermanna Raschhofera z r. 1925.
- Krofta Kamil , Dějiny československé, 1946.
- Kalista Zdeněk, Stručné dějiny československé, Vyšehrad, Praha, 1992.
- Ráček Blažej, Československé dějiny, Praha, 1948.
- Bělina Pavel a kol., Dějiny zemí koruny české II., Praha 1992.
- Bolševici v politice Beneše: in: (Perman Dagmar, The Shaping of Czechoslovak State. Diplomatic History of the Boundaries of Czechosloakia 1914-1920, Leiden 1962, S.81
- Galandauer Jan : Vznik československé republiky 1918, Praha 1988.
- Krystlík Tomáš, Zamlčené dějiny, Nakladatelství Alfa, Praha 2008.
- Kuffner Hanuš, Náš stát a světový mír, J. Springer, Praha - Vinohrady 28.11.1918 s mapami územních národků nového státu a plánů na rozdrobení Německa.